Érdekes harc van kibontakozóban. A Googlenek már nem (csak) a régi ellenfelekkel kell foglalkoznia - Microsoft, Yahoo - hiszen egy új erő alakult nem is olyan régen, amely már több mint félmilliárdos regisztrált taggal rendelkezik: a Facebook.
Még a csapból is az folyik, hogy a Facebook le akarja nyomni a Google-t. Azért az még messze van véleményem szerint, de az tény, hogy a harc elkezdődött.
Az ütközet egyik mostani színtere, hogy kié is legyen a felhasználók kitüntetett böngészőoldala, a kezdőlap. Ugyebár az az első oldal, ami betöltődik a böngésző megnyitásakor. A felhasználók nagy része eddig erre a célra a Google-t használta, és mivel ezen oldalnak az állapota, beállítása stratégiai fontosságú is - mi jusson eszébe először az embernek, ha elkezd böngészni a neten, amikor elindítja a böngészőjét - így egyértelmű, hogy minél nagyobb szeletet érdemes kihasítania a Facebooknak eme "kezdőlap tortából".
Lássuk hogyan nyilvánul meg a csata a kezdőlapért.
Facebook
A Facebookot böngészve az oldal felső részében jelenik meg ez a felhívás:
Nyilván egy kicsit a közösségi oldaláról fogja meg a dolgot: "azonnal láthasd, hogy mi újság a barátaiddal"
Google
Érdekes módon - csodálkoztam is először mikor megláttam - a Facebook belső hirdetési felületét kihasználva hirdeti, hogy még mindig érdemes a jó öreg keresőt használni kezdőlapnak.
Ő az egyedi alkalmakkor használt logói, a Doodle mellett érvel: "Ne maradj le az egyedi logókról"
A Google természetesen bevetette nagyágyúját is a harcban, az AdWords-öt. Ha a Googleba rákeres az ember a "facebook kezdőlapnak" kifejezésre akkor a hirdetéseknél megjelenik a Google saját AdWords hirdetése.
Itt már kicsit mással érvelnek: "Könnyedén megtalálhatja amit keres, ha Google a kezdőlapja." vagy "Férjen hozzá azonnal a Google-höz, állítsa be kezdőlapnak most!". Természetesen kihasználják az AdWords lehetőségeit, a különböző hirdetésszövegek rotációját.
Olykor az organikus találati lista előtt is befigyel a hirdetés
A Google landing pageje tovább érvel: itt
No melyik legyen? Facebook vagy Google?
Vagy a jó öreg about:blank? :)
Kommentek